2011. szeptember 15., csütörtök

Méretek

Végre szereztünk másik Doktornénit, aki nagyon kedves és igazán ért a gyerekek nyelvén. A baj csak az, hogy Hanga már rutinból üvölt ha hozzányúlnak, mivel az előző helyen nem érték túl jó élmények. Végre lemérték rendesen, ami utoljára egy éve fordult elő. A mérlegre csak velem együtt volt hajlandó ráállni, úgyhogy sajnos nekem is szembesülnöm kellett a súlyommal. amire egyáltalán nem lettem volna kíváncsi, de így legalább értelmet nyert a fitnessbérlet, amit Apacukától kaptam a múlt héten :) Bár azt sem lett volna szabad figyelmen kívül hagynom, hogy Hanga 2 napja gyakran ismételgeti: 'a mamám böhöm darab' Az eredmény döbbenet: 1 éve 8,5 kg volt és 76 cm, most pedig 11,5 kg és 96! cm. A vers meg régi kedvenc :)


Szabó Lőrinc: Lóci óriás lesz


Veszekedtem a kisfiammal,
mint törpével egy óriás:
-Lóci, ne kalapáld a bútort!
Lóci, hova mégy, mit csinálsz?
Jössz le rögtön a gázrezsóról?
Ide az ollót! Nem szabad!
Rettenetes, megint ledobtad
az erkélyről a mozsarat!

Hiába szidtam, fenyegettem,
nem is hederített reám;
lépcsőnek használta a könyves
polcokat egész délután,
a kaktusz bimbait lenyírta
és felboncolta a babát.
Most nagyobb vagyok, mint te! -mondta
s az asztal tetejére állt.

Nem bírtam vele, tönkrenyúzott,
de azért tetszett a kicsi,
s végül, hogy megrakni ne kelljen,
leültem hozzá játszani.
Leguggoltam s az óriásból
negyedórára törpe lett.
(Mi lenne, gondoltam, ha mindig
lent volnál, ahol a gyerek?)

És ahogy én lekuporodtam,
úgy kelt fel rögtön a világ:
tornyok jártak-keltek körülöttem
és minden láb volt, csupa láb,
és megnőtt a magas, a messze,
és csak a padló volt enyém,
mint nyomorult kis rab mozogtam
a szoba börtönfenekén.

És ijesztő volt odalentről,
hogy olyan nagyok a nagyok,
hogy mindent tudnak és erősek
s én gyönge és kicsi vagyok.
Minden lenézett, megalázott,
és hórihorgas vágy emelt
-föl! föl!- mint az első hajóst, ki
az egek felé szárnyra kelt.

És lassan elfutott a méreg,
hogy mégse szállok, nem növök;
feszengtem, mint kis, észre sem vett
bomba a nagy falak között;
tenni akartam, bosszút állni,
megmutatni, hogy mit tudok.
Negyedóra - és már gyűlöltem
mindenkit, aki elnyomott.

Gyűlöltem, óh hogy meggyűlöltem!...
És ekkor zsupsz, egy pillanat:
Lóci lerántotta az abroszt
s már iszkolt, tudva, hogy kikap.
Felugrottam: Te kölyök! - Aztán:
No, ne félj - mondtam csendesen.
S magasra emeltem szegénykét,
hogy nagy, hogy óriás legyen.

2 megjegyzés:

  1. 96cm magas, az szép :), Roli most olyan 88cm körül van. Súlyban viszont megegyeznek. Roli már hónapok óta ezt a súlyt tartja, néha rámegy 10-15 dkg, de hamar lesétálja :)
    Egyébként ez már a két éves státuszvizsgálat volt? Vagy csak az új dokinéni kíváncsi volt Hanguci egészségi állapotára? Örülök, hogy sikerült rendes dokit találnotok.:)

    VálaszTörlés
  2. Igen, megcsinálták a 2 éves státuszt, mert a bárány 2 oltáson voltunk, aztán nem akarom állandóan orvoshoz hurcolni :)

    VálaszTörlés